12 Ways Social Media is Different than Traditional Mass Media

ความแตกต่างระหว่างสื่อเก่ากับสื่อใหม่ ฉบับอ่านง่ายๆ

สื่อเก่าเป็นที่ต้องการบอกเล่าสื่อสาร ขณะที่สื่อใหม่ (หรือสื่อสังคม) มุ่งเน้นการตอบกลับ ตอบโต้ มองผู้ชมเป็น active ขณะที่สื่อเก่ามองเป็น passive

Association 2020

Social Frequency_symbol The social web has changed the media communications landscape in a way much of the world has yet to fully understand.  Simply put, the social web has created almost a reverse flow in the traditional mass media world in which user-generated content and consumer activism is reaching more audiences than brand messaging.

Those businesses and organizations who refuse to begin charting a path toward collaborative and conversational social media communications models will eventually find their high-paid mass media messages generating a lonely echo on a faint frequencies.

Fear not my friends.  Below you will find a comparison of 11 ways in which social media is different than traditional mass media which will hopefully get those right brain neurons firing in a new direction.

1)  Traditional Mass Media is passive consumer participation, Social Media is active consumer participation.

2)  Traditional Mass Media is one-way “one-to-many” communication, 

View original post 269 more words

ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s